ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΒΟΛΟΥ

Αναστολή λειτουργίας του Σιλό;

Το ενδεχόμενο αναστολής λειτουργίας δραστηριοτήτων του εμπορικού λιμένα Βόλου και συγκεκριμένα όσες αφορούν στο Σιλό, εξαιτίας της μη ολοκλήρωσης των έργων που απαιτούνται από την Κοινή Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α.) έγκρισης περιβαλλοντικών έργων, εξέτασε το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Β. Α.Ε.

Η προθεσμία που είχε δοθεί με την Κ.Υ.Α. για την ολοκλήρωση των έργων εκπνέει στις 31 Μαΐου και εφόσον δεν δοθεί μέχρι τότε χρονική παράταση, μία από τις σημαντικές εργασίες στο λιμάνι δεν μπορεί να συνεχισθεί.

Η Ο.Λ.Β. Α.Ε. με έγγραφό της, αλλά και τηλεφωνικές επικοινωνίες έχει ζητήσει επανειλημμένα  από το Υ.ΠΕ.Κ.Α. χρονική παράταση, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει λάβει καμιά απάντηση.

Τα έργα, κόστους περίπου 700.000 ευρώ, που έπρεπε να ολοκληρωθούν ώστε να περιοριστεί στο ελάχιστο δυνατόν η επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τη λειτουργία του λιμανιού, παρά τις υποσχέσεις, ουδέποτε χρηματοδοτήθηκαν από τους αρμόδιους κυβερνητικούς φορείς.

Παράλληλα, ο ένας χρόνος που προέβλεπε η Κ.Υ.Α. για την υλοποίηση των έργων δεν επαρκούσε για τις προβλεπόμενες διαδικασίες ανάθεσης, ακόμη και εάν υπήρχαν τα χρήματα.

Με την ενδεχόμενη αναστολή λειτουργίας το εμπορικό λιμάνι του Βόλου δέχεται οικονομικό πλήγμα και θα αντιμετωπίσουν ανάλογα προβλήματα εργαζόμενοι και ναυτικοί πράκτορες που σχετίζονται με τη μεταφορά και αποθήκευση των σιτηρών.

Αναφερόμενος στα έργα που πρέπει να γίνουν στο Σιλό, ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ο.Λ.Β. Α.Ε. κ. Γιάννης Πρίγκος τις χαρακτήρισε σημαντικές γιατί όπως είπε πρόκειται για μια εγκατάσταση με παλαιό μηχανολογικό εξοπλισμό, σε ένα παλαιό κτίριο από οπλισμένο σκυρόδεμα δίπλα στη θάλασσα το οποίο σίγουρα έχει υποστεί τη φθορά του χρόνου και απαιτείται έλεγχος της στατικής επάρκειάς του πριν από οποιαδήποτε αλλαγή στα δομικά στοιχεία όπως προσθήκη συστήματος υβριδικών φίλτρων για την κατακράτηση της σκόνης.

Σημείωσε επίσης, πως απαιτείται αντικατάσταση του συστήματος φόρτωσης και εκφόρτωσης διότι η σημερινή παλαιά εγκατάσταση προκαλεί ρύπανση.

Ο κ. Πρίγκος αναφέρθηκε στο ενδεχόμενο να εξεταστούν εναλλακτικοί τρόποι αντικατάστασης των σημερινών λειτουργιών του υπάρχοντος Σιλό, όπως η κατασκευή μεταλλικών Σιλό με σύγχρονο και ασφαλές σύστημα φόρτωσης και με χρηματοδότηση που θα μπορούσε να γίνουν είτε μόνο από τους πελάτες της συγκεκριμένης δραστηριότητας είτε σε σύμπραξη με την Ο.Λ.Β. Α.Ε., καθώς και η εγκατάσταση κοχλιομεταφορέων φορτοεκφόρτωσης δημητριακών στο 2ο ή τον 3ο προβλήτα.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Β. Α.Ε αποφάσισε να ενημερώσει για το μείζον θέμα που δημιουργείται στο λιμάνι της πόλης, τους βασικούς φορείς του Βόλου και για το σκοπό αυτό θα διοργανώσει σύσκεψη την επόμενη εβδομάδα.