ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΒΟΛΟΥ

Μελέτη του ΟΛΒ για τη σύνδεση Βόλου - Σμύρνης

Ο πρόεδρος του ΟΛΒ κ. Γιάννης Πρίγκος στη συνάντηση με τον κ. Εκρέμ Ντερμιτας, κατά την παρουσίαση της πρότασης για τη σύνδεση Βόλου – Σμύρνης. Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Σμύρνης άκουσε προσεκτικά, έθεσε ερωτήσεις, εκδήλωσε μεγάλο ενδιαφέρον και κάλεσε τον κ. Πρίγκο στη Σμύρνη για να παρουσιάσει τη μελέτη σε εμπλεκόμενους φορείς.
Πρόταση για τη σύνδεση Βόλου – Σμύρνης με πλοίο συνδυασμένων μεταφορών (ro pax) παρουσίασαν στους προέδρους των Επιμελητηρίων Σμύρνης και Μαγνησίας κ.κ. Τέλη Μπασδάνη και Εκρέμ Ντερμιτάς, ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Βόλοι κ. Γιάννης Πρίγκος και συνεργάτες του.
Η παρουσίαση έγινε στο περιθώριο της διήμερης συνάντησης που διοργάνωσε το Επιμελητήριο Μαγνησίας με εκπροσώπους του Επιμελητήριου Σμύρνης το Σαββατοκύριακο.

Πρόταση ιδιαίτερα επίκαιρη αυτήν την περίοδο που προωθούνται οι επιχειρηματικές σχέσεις των δύο χωρών με την επίσκεψη του πρωθυπουργού κ. Αν. Σαμαρά στην Τουρκία.

Στους δύο προέδρους των Επιμελητηρίων αναλύθηκε το ενδεχόμενο της σύνδεσης Βόλου – Σμύρνης με πλοίο ro pax, το οποίο μπορεί να μεταφέρει φορτηγά και επιβάτες, πρόταση της οποίας τα πρώτα στοιχεία είχαν παρουσιασθεί κατά την πρόσφατή επίσκεψη του κ. Πρίγκου στην Σμύρνη και στις συναντήσεις με εκπροσώπων φορέων.
Όπως σημείωσε ο πρόεδρος του ΟΛΒ με την υλοποίηση μιας τέτοιας πρότασης, από κάποια ναυτιλιακή εταιρεία, εφόσον υπάρξει συμφωνία Ελλάδας – Τουρκίας, μικραίνει κατά πολύ η απόσταση που χρειάζονται να διανύσουν φορτηγά που μεταφέρουν προϊόντα από την Τουρκία προς τη Βόρεια Ευρώπη και κυρίως προς τη Γερμανία, η οποία είναι ο βασικός αποδέκτης.

Σήμερα τα φορτηγά από την Κωνσταντινούπολη διανύουν περίπου 2.200 χιλιόμετρα για να φτάσουν στη Γερμανία και ελέγχονται έξι φορές σε ισάριθμους τελωνειακούς σταθμούς με αποτέλεσμα το ταξίδι να διαρκεί τέσσερις ημέρες. Μια σύνδεση Σμύρνης – Βόλου θα επιτρέψει τη μεταφορά από το Βόλο οδικώς στην Ηγουμενίτσα, από εκεί στην Αγκόνα με τα πλοία της γραμμής και στη συνέχεια οδικώς στην Βόρεια Ευρώπη και στη Γερμανία.

Έτσι μπορούν να εξυπηρετηθούν φορτηγά από την Τουρκία, αλλά και γενικότερα από την Ανατολή.
Με αυτόν τον τρόπο, η απόσταση που διανύουν τα φορτηγά είναι περίπου 1.100 χιλιόμετρα, ενώ ελέγχονται μόνο μια φορά κατά την είσοδό τους στην Ελλάδα, αφού έτσι εισέρχονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το αποτέλεσμα είναι η διάνυση της μισής απόστασης σε χιλιόμετρα και το κέρδος δύο ολόκληρων ημερών σε σχέση με το σημερινό ταξίδι που διαρκεί περίπου τέσσερις ημέρες.

Σύμφωνα, μάλιστα με τις πρώτες εκτιμήσεις, αφού δεν έχει ολοκληρωθεί η μελέτη, το κόστος της μεταφοράς των φορτηγών από Βόλο είναι περίπου ίδιο με αυτό της σημερινής διαδρομής.

Να σημειωθεί πως και σήμερα οι Τούρκοι επιχειρούν να πραγματοποιήσουν μεταφορές με καράβι προς την Ιταλία, αλλά η διαδρομή που ακολουθεί παρακάμπτοντας την Πελοπόννησο και ανεβαίνοντας στην Αδριατική είναι μεγάλη και το κόστος είναι ασύμφορο.

Παράλληλα, μια τέτοια σύνδεση Βόλου – Σμύρνης δίνει και τη δυνατότητα μεταφοράς φορτηγών με ελληνικά προϊόντα προς την Ανατολή.

Οι πρόεδρος του Επιμελητηρίου της Σμύρνης, το οποίο είναι ένα από τα μεγαλύτερα της Τουρκίας και οι συνεργάτες του θεώρησαν ιδιαίτερα σημαντική την πρόταση και προσκάλεσαν τον πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος να μεταβεί στην Σμύρνη και να παρουσιάσει την πρόταση, μόλις αυτή ολοκληρωθεί, κάτι που προβλέπεται να γίνει στις αρχές του καλοκαιριού.