Σε διαβούλευση, μέσω τηλεδιάσκεψης του Ινστιτούτου Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων με θέμα «Σχέδια Δράσης για την Ενίσχυση της Ανταγωνιστικότητας και της Διαρθρωτικής Προσαρμογής του Τουριστικού Τομέα στην Περιφέρεια Θεσσαλίας», συμμετείχε την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου εκ μέρους του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε., ο Διευθύνων Σύμβουλος Σωκράτης Αναγνώστου.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΒ κ. Αναγνώστου αναφέρθηκε στα συγκριτικά πλεονεκτήματα του λιμανιού του Βόλου και στις δραστηριότητες του Οργανισμού για τον τουρισμό.
Όσον αφορά στην επιβατική κίνηση και στα δρομολόγια που εκτελούνται προς τα νησιά των Β. Σποράδων, τόνισε την ανάγκη για ταχύτερες συνδέσεις με πιο σύγχρονα πλωτά μέσα, πλοία και υδροπτέρυγα.
Για το θέμα του υδατοδρομίου, έχουν κατατεθεί από τον Ιανουάριο του 2020 όλα τα απαραίτητα στοιχεία, αλλά μέχρι στιγμής χωρίς ουσιαστικές παρατηρήσεις καθυστερεί η αδειοδότηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες. «Το να έχει μόνο ο Βόλος την άδεια δεν αρκεί . Για να έχουμε πτήσεις με υδροπλάνα πρέπει να αδειοδοτηθούν υδατοδρόμια τόσο στα νησιά των Β.Σποράδων όσο και στις χερσαίες περιοχές – παραλιακό μέτωπο Αθήνας.
Ο κ. Αναγνώστου αναφέρθηκε και στην κρουαζιέρα, εκφράζοντας τις ανησυχίες του, δεδομένο ότι, λόγω των συνθηκών που βιώνει η παγκόσμια κοινότητα, φέτος είχαν προγραμματιστεί 42 αφίξεις κρουαζιεροπλοίων στο Βόλο κι ήρθαν μόλις δύο.
«Η κρουαζιέρα του χρόνου είναι επίσης αμφίβολη. Είναι σημαντικό το λιμάνι του Βόλου, να εξελιχθεί σε homeporting λιμάνι, αλλά προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, πρέπει αφενός να αναπτυχθεί το αεροδρόμιο Αγχιάλου με τακτικές πτήσεις όλο το χρόνο, τουλάχιστον προς τρεις προορισμούς δύο φορές την εβδομάδα κι αφετέρου να υπάρξουν μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες (π.χ. Νηες).
Επίσης, επεσήμανε ότι, ο Βόλος έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα, δεδομένο ότι μέχρι στιγμής στο αγκυροβόλιό του ελλιμενίζονται 139 επαγγελματικά ιστιοπλοϊκά σκάφη και 112 ιδιωτικά, τα οποία πραγματοποιούν κρουαζιέρες στον Παγασητικό και στα νησιά των Σποράδων.
«Καταλαβαίνουμε ότι μία αναχώρηση των επαγγελματικών σκαφών η οποία γίνεται κάθε Σάββατο, καθιστά το λιμάνι του Βόλου σε homeporting για 700 – 1000 άτομα με μεγάλα οφέλη που συνεπάγονται» ανέφερε μεταξύ άλλων και συνέχισε «Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν πολλές νέες αιτήσεις από ιδιοκτήτες ιστιοπλοϊκών σκαφών, ο χώρος στο λιμάνι είναι κορεσμένος. Δεν έχουμε τη δυνατότητα γι άλλα σκάφη και το έργο της μαρίνας δεν προχωρά λόγω των διαδικασιών ιδιωτικοποίησης του λιμανιού. Μετά την ιδιωτικοποίηση, ευελπιστούμε ότι, θα έχουν διαμορφωθεί οι κατάλληλες υποδομές για την προώθηση όχι μόνο του θαλάσσιου τουρισμού, αλλά κι άλλων δραστηριοτήτων που θα προσδώσουν μεγαλύτερη δυναμική σε ένα από τα πιο κομβικά λιμάνια της Μεσογείου».